Sari la conținut

Consumul de ouă, în timpul sarcinii: beneficii și riscuri

Ouăle sunt printre puținele alimente pe care majoritatea oamenilor le iau în considerare, atunci când vine vorba de alimentația sănătoasă, deoarece conțin toți nutrienții esențiali, inclusiv proteine, grăsimi și minerale. O dietă sănătoasă în timpul sarcinii ar trebui să includă și ouă pentru a beneficia de nutrienții pe care le oferă.

Cu toate acestea, cât de sigure sunt ouăle în timpul sarcinii și cât de des ar trebui ele consumate?

Ouăle în sarcină. Este sigur să mănânci ouă, în timpul sarcinii?

Da, este sigur să mănânci ouă în timpul sarcinii, cu condiția să fie gătite sau pasteurizate complet. Ouăle crude sau puțin gătite conțin bacterii dăunătoare, cum ar fi salmonella, care este susceptibilă să provoace intoxicații alimentare. Gătitul și pasteurizarea ouălor vor ucide bacteriile și vor reduce riscul de otrăvire cu salmonella.

► Citește și: Top 15 super-alimente pentru sarcină

Ouăle în sarcină. Beneficiile consumului de ouă, în timpul sarcinii

Ouăle sunt alimente bogate în substanțe nutritive, bune atât pentru mamă, cât și pentru bebelușul din burtică.

Iată care sunt avantajele includerii lor în dieta ta:

Surse bogate de proteine

Proteinele sunt esențiale pentru dezvoltarea sănătoasă a bebelușului, deoarece fiecare celulă fetală este formată din proteine. Consumul de ouă în cantitate suficientă poate fi util pentru fătul în creștere.

Ouăle sunt o sursă completă de proteine, deoarece conțin toți cei nouă aminoacizi esențiali, pe care organismul nu îi poate sintetiza.

Surse bogate de vitamine B 2, B 6, B12, vitamina D și minerale precum seleniu, zinc, fier și cupru.

► Citește și: Alimentele potrivite în fiecare săptămână de sarcină, pentru a crește un bebeluș sănătos

Dezvoltarea creierului bebelușului

Ouăle conțin colină, care este bună pentru creșterea și dezvoltarea creierului bebelușului.

Reglează colesterolul

Consumul regulat de ouă va echilibra nivelul colesterolului din organism.

Ouăle în sarcină. Câte ouă poate mânca o femeie însărcinată, pe zi?

Aportul zilnic de ouă depinde de nivelul de colesterol din corpul tău. Este recomandabil să incluzi trei până la patru ouă pe săptămână, dacă nivelul de colesterol este normal.

Ouăle în sarcină. Riscurile consumului de ouă, în timpul sarcinii

Consumul de ouă poate fi riscant, dacă nu le gătești corect.

► Citește și: Studiu: Suplimentele alimentare consumate în perioada sarcinii nu influenţează sănătatea copilului

Ouăle crude sau puțin gătite pot conține Salmonella, care provoacă intoxicații alimentare, inclusiv febră, vărsături, diaree, deshidratare și dureri abdominale. Uneori, poate duce la avort spontan sau travaliu prematur.

Este posibil ca unele femei să dezvolte reacții alergice, cum ar fi erupții cutanate, urticarie și congestie nazală.

Sursa
 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!