Sari la conținut

Curmalele în timpul sarcinii – Chiar ne pot ajuta să avem un travaliu mai ușor?

Când vine vorba despre nașterea pe cale vaginală, toate viitoarele mămici speră la dureri cât mai suportabile și la o recuperare cât mai rapidă. Ce ne poate ajuta? Pe lângă cele 10 lucruri pe care le poți face pentru o naștere naturală, se pare că ar mai exista ceva: consumul de curmale. În ce măsură îți poate ușura acesta durerile travaliului și în ce condiții? Aflăm din rândurile de mai jos:

Curmalele în sarcină. Cum ne pot ajuta să avem un travaliu mai ușor

  • Curmalele au asupra corpului un efect asemănător oxitocinei, crescând sensibilitatea uterului
  • Stimulează contracțiile uterine
  • Reduc hemoragia postpartrum, asemenea oxitocinei.

Curmalele conțin acizi grași saturați și nesaturați, precum acizii acizi oleici și linolenici, implicați în economisirea și furnizarea de energie, dar și în construcția de prostaglandină (compuși lipidici care acționează în corp asemenea hormonilor, combătând durerile și inflamațiile). Mai mult, serotonina, tanina și calciul prezente în curmale contribuie la contracția musculaturii netede a uterului. De asemenea, curmalele au efect laxativ, stimulând contractile uterine.

Mai mult, curmalele oferă diverse beneficii nutriționale:

  • Bogate în fibre. Îmbunătățirea digestiei, reglarea glicemiei și alimentarea microflorei intestinale- doar câteva beneficii ale adaosului fibrelor în meniul zilnic. Abilitatea de a regla nivelul de zahăr eliberat în sânge reduce poftele necontrolate.
  • Îndulcitor natural excelent. Datorită fructozei pe care o conțin și a gustului asemănător cu cel al caramelei, curmalele sunt o alternativă demnă zahărului alb din comerț. Desigur, datorită fibrelor și antioxidanților.
  • Potasiu. Unul dintre cei mai importanți electroliți. Ajută la menționea echilibrului apă – sare din organism, reglând tensiunea arterială.
  • Magneziu. Ajută la susținea sănătății musculare, ameliorând spasmele și crampele.
  • Vitamina K. Ajutând la coagularea adecvată a sângelui și la menținea sănătății osoase. 

Curmalele în sarcină. În ce măsură ajută la ușurarea durerilor travaliului

Conform unui studiu, femeile care au consumat 6 curmale pe zi, timp de aproximativ o lună până la data neșterii:

  • Au fost cu 74 % mai dilatate decât cele care nu au consumat curmale
  • Au avut cu 38 % șanse mai mari să nu sufere de ruptură perineală
  • Au avut cu 21 % șanse mai mari să li se pornească travaliul natural

Mai mult, femeile care au consumat curmale au avut un prim stadiu al travaliului cu 77 % mai scurt.

Conform studiului publicat în Journal of Midwifery & Reproductive Health, femeile care au mâncat 70-75 de grame de curmale pe zi, începând cu săptămâna 37 de sarcină,

  • O rată de cezariană cu 43 mai mica
  • O rată de utilizare a aspiratorului/forcepsului cu 51 mai mică
  • Au fost cu 55 % mai puțin predispuse să li se adminstreze oxitocină

► Citește și Solutii naturale pentru declansarea travaliului

Articole relationate
Am crezut că sunt om

Am crezut că sunt om

Te știu de când erai cât un vârf de ac. Ai fost apoi, pe rând, cât o boabă de rodie, o zmeură, o cireașă de vară, o prună, o smochină, o lămâie, o piersică,...

Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!