Sari la conținut

Durerea de spate în timpul sarcinii. De ce apare și cum o putem ameliora

Deși în majoritatea situațiilor durerea de spate în timpul sarcinii este normală, nu înseamnă că nu este deranjantă și că trebuie să o lăsăm să își facă de cap. Este important de știut că ea apare din cauza creșterii uterului și a schimbării centrului de greutate al corpului, schimbări la care se adaugă și creșterea nivelului hormonului numit relaxina -  care are rolul de a relaxa ligamentele de la nivelul bazinului și de a pregăti astfel corpul pentru naștere.

Deci, ce e de făcut cu durerea de spate?

Durerea de spate în timpul sarcinii. Atenție la postura corpului - Pe măsură ce bebele din burtică se dezvoltă, centrul tău de greutate se schimbă -  se deplasându-se înainte. Pentru a compensa tendința de a cădea în față, te vei lăsa pe spate, ceea ce va solicita mușchii din partea inferioară a spatelui și va contribui la apariția durerilor în zona lombara. De aceea, o bună postură a corpului când stai în picioare te va ajută să reduci durerea:

  • Stai dreaptă,
  • Cu pieptul în făță
  • Cu umerii înapoi, relaxați.
  • Nu încorda genunchii.

Dacă e nevoie să stai în picioare pentru perioade lungi de timp, odihnește-ți alternativ câte un picior pe un scăunel și fă pauze frecvente la fiecare o oră în care stai jos. De asemenea, atunci când te așezi pe scaun, alege unul cu spetează de susținere și pune o pernă mică în dreptul spatelui. De asemenea, ia în considerare sprijinirea picioarelor pe un scaun mic.

Durerea de spate în timpul sarcinii. Alege echipamentul potrivit

Atenție la încălțări: nu cu toc înalt, dar nici cu talpa plată. Optează pentru cei cu toc jos, care să îți asigure o bună boltă de sprijin.
De asemenea, poți lua în cosiderarea purtarea unei centuri care să îți susțină burta. Deși studiile nu dovesc clar faptul că ajută la ameliorarea tensiunii la nivelul spatelui, poți încerca. Nu se știe niciodată.

Durerea de spate în timpul sarcinii. Ridică obiectele de pe jos corect – Deși nu este recomandat să te apleci, dacă este musai să o faci, măcar fă-o corect: squat - Nu te apleca, ci îndoaie genunchii. Ghemuiește-te și ridica obiectul cu brațele, întinzând picioarele. Nu încerca să ridici ceva îndoindu-te din talie și nu ridica cu spatele. Este important să cunoști cât poți să ridici. Cere ajutor dacă ai nevoie. 

Durerea de spateîn timpul sarcinii. Dormi pe o parte – Nu dormi pe spate, ci într-o parte (preferabil pe partea stângă. Recomandat este să pui perne între genunchii îndoiți, sub burtă și la spate sau poți folosi o perna pentru gravide.
Încearcă rece, cald sau masaj - Folosește local comprese calde sau gheață. Masajul, de asemenea, te poate ajuta.

Durerea de spate în timpul sarcinii. Fă sport - Activitatea fizică regulată va întări musculatura spatelui și va ameliora durerea. Cu acordul medicului ginecolog, practică activități ușoare cum ar fi mersul sau înotul. Înotul este o opțiune de sport excelentă în sarcină deoarece întărește mușchii spatelui și mușchii abdominali, iar imersia în apă nu va forța în nici un fel articulațiile și ligamentele.

Durerea de spate în timpul sarcinii. Când să contactezi medicul – Dacă acuzi și dureri de burtă sau contracții – sună imediat doctorul! Poate fi semn de naștere (prematură). În plus, dacă durerea de spate se însoțește de scurgere vaginală, febră sau senzația de arsură când urinezi, ar putea fi semnele unei infecții urinare care trebuie diagnosticată și tratată imediat. Dacă ești îngrijorată privind durerea de spate, mergi la medic cât mai repede.

 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!