Sari la conținut

Principiile mâncatului sănătos în sarcină

În sarcină nu mai poţi spune că nu îţi pasă ce mănânci. De fapt, ce mănânci este principalul mod în care poţi să te asiguri că ai o sarcină sănătoasă. Aşa că nu este de mirare că subiectul te preocupă. 

Corpul tău purtător de bebeluş îţi cere încontinuu de mâncare. Dar ce anume să îi dai? Uite care sunt principalele principii după care să te ghidezi:

Mereu poţi să mănânci mai sănătos

Chiar dacă în general înainte de sarcină ai o dietă cât de cât echilibrată asta nu înseamnă că nu mai este loc să o îmbunătăţeşti. În sarcina accentul trebuie pus pe aportul de proteine, de acid folic şi fier, de carbohidraţi.

Ai nevoie de toate, în cantitate mai mare şi, pe cât posibil, fără să creşti cantitatea de alimente pe care le consumi. Asta înseamnă că trebuie să înveţi mai multe despre alimente şi despre nutrienţii pe care ele le conţin. 

Sunt câteva lucruri pe care mai bine le ocoleşti

Când eşti însărcinată nu poţi mânca orice, fără nicio grijă. Carnea crudă, peştele crud, ouăle crude nu sunt recomandate. Laptele şi produsele lactate trebuie să fie pasteurizate. 

Peştele este un aliment recomandat, însă el trebuie ales cu grijă astfel încât să nu aibă o cantitate mare de mercur. Ar fi bine să nu mănânci mai mult de două porţii pe săptămână. 

Renunţă cu totul la alcool. Dacă bei cafea redu treptat acest consum. Nu uita, cafeină se mai poate găsi şi în sucuri, în ciocolată sau în ceai.

Ia suplimente de vitamine şi minerale

De la primul control al sarcinii doctorul îţi va recomanda suplimente de vitamine şi minerale pe care este bine să le iei. Printre acesea cele mai importante sunt acidul folic, calciul, fierul şi vitamina D. 

O grijă deosebită trebuie acordată în caz de diabet, anemie sau dacă bebeluşii născuţi înainte au avut o greutate mică la naştere. 

Nu lua suplimente fără recomandarea doctorului, în cantitate prea mare acestea pot fi dăunătoare. 

Nu ţine dieta în timpul sarcinii

Dietele clasice de slăbire te lasă în general fără nutrienţii de care corpul are nevoie. Ceea ce nu este deloc indicat în timpul sarcinii. 

Îngrăşarea este normală în sarcina şi este un semn că totul merge bine. Dacă mănânci fructe şi legume, dacă mănânci pe cât posibil mâncare integrală şi iei greutate în mod gradual nu te mai uita la cât de mult te îngraşi. 

Îngrăşarea trebuie să se facă gradual

Nu ştiu dacă este bine să îţi propui să ai o creştere în greutate lunar. Este destul de greu să te încadrezi în ceva standard, corpurile femeilor sunt foarte diferite. Mai ales că o influenţă mare o are şi greutatea avută de mama înainte de a rămâne însărcinată. Cu cât ai fost mai slabă înainte, cu atât este posibil să iei mai mult în timpul sarcinii.

Pe de altă parte, dacă te îngraşi foarte mult în primul trimestru (cam 2 kg este media acceptabilă în primul trimestru) este posibil ca dieta ta să nu fie prea bună. Aşa că aceasta îngrăşare excesivă poate să fie un semn să mai modifici ceva la dietă. 

Mănâncă des şi puţin

Să nu te mire dacă în sarcina nu te gândeşti la altceva decât la mâncare. Este firesc. Asta nu înseamnă însă neapărat că poţi mânca cu uşurinţă. Arsurile stomacale şi stările de greaţă îţi pot face probleme.

Soluţia este să mănânci puţin şi des. Nu te gândi că poate mănânci prea mult. Atât timp cânt aceste mese se întâmplă pentru că îţi este foame şi nici nu sări imediat la junk-food totul va fi în regulă.

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!