Sari la conținut

Ce să mănânci, dacă vrei să rămâi gravidă. Valabil şi pentru bărbaţii care vor să devină tătici

Ceea că mănânci are o influenţă direct asupra sănătăţii tale, inclusiv asupra stării tale de spirit sau asupra unor potenţiale boli. Dar cercetările arată că anumite produse pe care le consumi pot influnţa atât capacitatea femeii de a procrea, cât şi pe a bărbatului.

► Citeşte şi Cum să rămâi însărcinată! Sfaturi pentru concepţie, din întreaga lume

Dacă unii factori de risc nu pot să fie modificaţi, studiile arată că există o asociere importantă între alimentaţie şi fertilitate. Astfel, schimbarea stilului de alimentaţie poate să conteze foarte mult. Unele alimente au un impact semnificativ asupra aparatului reproducător, stimulând fertilitatea. Iată ce să mănânci ca să rămâi însărcinată sau, în cazul bărbaţilor, ca să le ajute pe partenerele lor să devină mai uşor mămici:

Somon - Acizii grași care se găsesc într-o varietate de pești cum ar fi somonul, sardinele sau heringul sunt esențiali pentru creșterea fertilității, deoarece cresc circulația la nivelul organelor reproducătoare, reduc stresul și reglează hormonii sexuali.

Nuci - acizii grazi omega 3 ajuta la echilibrarea hormonala si reguleaza ciclul menstrual, iar acest lucru ajuta la combaterea infertilitatii.
Seminţe de in - Uleiul obținut din aceste semințe este benefic pentru aparatul reproducător feminin, având rol de echilibrator hormonal, dar și pentru sănătatea spermatozoizilor bărbatului. Combate infertilitatea și sporește șansele de a concepe un bebe!

Banane -  Bananele conțin în cantități considerabile vitamina B6, una dintre cele mai importante vitamine pentru concepție, deoarece este implicată în reglarea hormonală. Deficiența de vitamină B6 duce la dereglări ale ciclului menstrual și ovocite și spermatozoizi de slabă calitate.  Vitaminele de tip B își aduc aportul în efortul de concepție și au rolul de a preveni unele malformații congenitale care pot apărea la făt, în special cele de tub neural. Vitamină B6 ajută bărbații care se confruntă cu afecțiuni ale spermei (în special cei care au un număr mai mic de spermatozoizi), iar B12 îmbunătățește fertilitatea femeilor. 

Spanac - Alimentul preferat de Popeye Marinarul optimizează producţia de spermă, facilitează producerea regulată de ovule şi la prevenirea defectelor tubului neural la începutul sarcinii. E o importantă sursă de fier şi vitamina C necesară pentru creşterea calităţii spermei, protejând ADN-ul.

Somon - Acizii grași care se găsesc într-o varietate de pești cum ar fi somonul, sardinele sau heringul sunt esențiali pentru creșterea fertilității, deoarece cresc circulația la nivelul organelor reproducătoare, reduc stresul și reglează hormonii sexuali.

Nuci - Nucile conțin și cantități importante de zinc. Zincul se găsește în cantități mari în testicole și prostată. Consumul de alimente ce conțin zinc poate ajuta la îmbunătățirea calității și mobilității spermei și la mărirea numărului de spermatozoizi.

Ciocolată neagră- Pentru cei ce vor să fac un bebe,  e important să consume în special alimente cu indice glicemic scăzut, căci fertilitatea înseamnă ameliorarea insulino-sensibilității. Se recomandă, deci, ciocolată neagră, cereale integrale, legume uscate, fructe roșii.

Afine – Afinele se încadrează în special în fructele bogate în vitamina C, flavonoizi, antioxidanți, fiind unele dintre cele mai importante alimente pro -fertilitate :

Citrice - Portocala, kiwi, grapefruit și alte citrice au un conținut ridicat de vitamina C. Această vitamină îmbunătățește motilitatea spermei și previne agregarea acesteia. La femei, vitamina C îmbunătățește ovulația și eliberarea de ovule din ovare.

Pui - Carnea de pui  prezintă un mare avantaj pentru bărbaţi: este o sursă excelentă de zinc şi seleniu (două minerale esenţiale pentru fertilitate) şi ale căror absorbţie alimentară este de peste 40%. Zincul ajută la reglarea nivelul corect de testosteron şi îmbunătăţeşte fertilitatea masculină.

Mai mult, un studiu publicat în American Journal of Obstetrics and Gynecology arată că grâul întreg poate stimula fertilitatea atât în cazul femeilor, cât şi în cazul bărbaţilor.

De asemenea, studiul a arătat că acizii graşi trans – grăsimile de origine vegetală (produsele de tip fast food) – diminuează fertilitatea. Pe de altă parte, produsele lactate, alcoolul, cafeina şi soia au efecte neuter, astfel că nu influenţează nici în bine, nici în rău capacitatea de a procrea.

Cu toate acestea, rezultatele studiului au mai arătat că soia are afecte pozitive asupra fertilizării in-vitro, la fel ca şi acidul folic care se găseşte în verdeţurile cu frunzele verde închis, în sparanghel, în broccoli, în citrice, în fasole şi în avocado.


 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!

    Evenimente Bucureşti