Sari la conținut

Cum se încurajează natalitatea? 70.000 de euro pentru fiecare copil născut. Unde se întâmplă asta

Scăderea natalității este o problemă de ordin mondial, nu doar național, motiv pentru care fiecare țară adoptă măsuri care mai de care mai creative, pentru a combate acest fenomen. Este și cazul unei companii coreene de construcții, care își plătește angajatele cu aproape 70.000 de euro de fiecare dată când nasc un copil, în speranța că va contribui la rezolvarea problemei ratei scăzute a natalității din țară.

Citește și Bonă plătită de la stat, vouchere pentru grădiniță și nu numai. Măsuri noi pentru creșterea natalității

Citește și 2023, anul în care s-au născut cei mai puțini copii, în România

Compania a plătit deja un total de 4,8 milioane de euro sub formă de sumă forfetară începând cu anul 2021 angajaților, inclusiv două familii cu doi copii care au primit câte 138.000 de euro fiecare la o reuniune a personalului de Anul Nou, la începutul acestei luni, transmite Euronews.

„Dacă starea actuală a ratei scăzute a natalității persistă, ne vom confrunta cu o criză existențială națională, cum ar fi scăderea forței de muncă și lipsa forței de muncă din domeniul apărării, necesară pentru securitatea națională”, a declarat Joong-keun Lee, fondatorul Booyoung Group, la o reuniune a personalului, potrivit unui comunicat de presă.

Coreea de Sud are cea mai scăzută rată de fertilitate din lume, de aproximativ 0,7 nașteri la o femeie fertilă, potrivit Institutului pentru populația viitorului din Peninsula Coreeană.

Experții spun că printre motive se numără schimbarea viziunii asupra familiei, o societate foarte competitivă, costul ridicat al creșterii copiilor și implicarea redusă a bărbaților în îngrijirea copiilor.

„Oamenii au două instincte diferite – unul este de a-și păstra specia și celălalt este de a supraviețui. În acest moment, supraviețuirea este prea dificilă încât nu ne putem permite să ne pese de conservare”, a declarat Insill Yi, președinta Institutului pentru viitorul populației din Peninsula Coreeană și fost comisar de statistică.

„Ca să simplificăm, cel mai important factor este că este dificil să planifici viitorul, ceea ce este necesar dacă îți dorești copii, deoarece viața este atât de provocatoare și competitivă în acest moment, iar viitorul cu copii nu li se pare atât de relevant pentru ei.”

Experții prezic că tot mai multe companii vor demara astfel de inițiative.

„Unul dintre cele mai importante lucruri pentru o companie este forța de muncă, nu-i așa? Este posibil ca acestea să întâmpine dificultăți în recrutarea angajaților, dar un alt aspect este că dispar consumatorii”, a spus Yi.

„Pe măsură ce populația scade, cred că firmele se confruntă cu un sentiment de criză. Cred că acesta este începutul în care companiile încep să se gândească: «Ce ar trebui să facem?» Cred că tot mai multe companii se vor alătura acestui efort în viitor.”

„Ne-am gândit la un al doilea copil pe care nu l-am planificat cu adevărat”

Una dintre beneficiarele noului program al lui Booyoung spune că banii i-au oferit liniște sufletească.

„Dacă bebelușul nostru vrea să facă ceva în viitor, îl putem sprijini fără să ne facem griji”, a declarat Semi Hong, manager de resurse umane la Booyoung Group, pentru Euronews Next.

Ea este optimistă cu privire la modul în care stimulentele îi vor motiva pe colegii ei din cadrul companiei.

„Chiar și eu m-am gândit la un al doilea copil pe care nu l-am planificat cu adevărat, deoarece aceasta este o politică de stimulare neconvențională. Deci cred că mulți angajați se gândesc din nou la planificarea familială”, a spus Hong.

„Poate că cei care urmau să aibă doar un singur copil vor avea doi în schimb acum.”

Oferirea unei sume atât de mari este fără precedent, dar rapoartele sugerează că mai multe companii sud-coreene au introdus recent noi scheme pentru a încuraja nașterea de copii și pentru a asigura bunăstarea angajaților.

Acestea consideră că cooperarea statului este esențială pentru a le oferi mai mult sprijin angajaților lor.

În anunțul privind noul stimulent, Booyoung a promis că angajații care dau naștere celui de-al treilea copil vor putea alege între bani pentru trei copii sau o locuință permanentă de închiriat, cu condiția ca statul să le ofere terenul pe care să-l construiască.

Gigantul din domeniul construcțiilor și proprietăților a sugerat, de asemenea, ca statul să implementeze un nou sistem de deduceri fiscale pentru a renunța la impozitul pe profit și la impozitul pe venit, astfel încât angajații să poată beneficia pe deplin de stimulentele pentru părinți și mai multe companii să le urmeze exemplul.

Un singur bonus nu poate rezolva toate problemele

Experții spun că esențiale sunt și cultura muncii și împărțirea echitabilă a sarcinilor parentale între femei și bărbați.

„Știți că a crește acel copil nu este ceva ce faci doar pentru o singură zi. Trebuie să continue până când copilul ajunge la cel puțin 20 de ani, iar costul minim, inclusiv meditațiile private, este de 200 până la 300 de milioane de woni [138.000 – 208.000 de euro] pe copil, după părerea mea”, a spus Yi.

„I-am întrebat pe tineri dacă ar avea de bunăvoie un copil, iar ei au spus că acest lucru le-ar oferi cu siguranță sprijin financiar și este adevărat că ar avea cu siguranță un impact pozitiv dacă s-ar afla la răscrucea de a decide dacă să aibă sau nu un copil”, a adăugat Yi.

„Dar au spus că nu ar avea un copil doar pentru bani.”

În prezent, în Coreea de Sud femeile sunt responsabile în cea mai mare parte de creșterea copiilor, iar raportul dintre bărbații care ajută la îngrijirea copiilor este unul dintre cele mai scăzute din lume, potrivit expertului.

Institutul pentru populație din Peninsula Coreeană face campanie pentru a promova o cultură a muncii în care angajații să poată avea copii fără a simți presiune.

Țara, care obișnuia să aibă cele mai multe ore de lucru pe zi dintre statele membre ale OCDE, a încetinit ritmul, iar tinerii sunt dornici să obțină un echilibru între viața profesională și cea privată.

Yi este optimistă că în Coreea de Sud se va produce o schimbare a tendințelor demografice.

„Presupun că oamenii din Europa, care nu înțeleg prea bine Coreea, ar putea să se gândească: «Cum poate exista o astfel de țară?» Dar, ca economist, pot spune că Coreea a fost întotdeauna așa. Această țară a realizat o mulțime de lucruri într-o perioadă scurtă de timp”, a spus ea.

„Așa că eu cred că același lucru se va întâmpla și cu problemele populației. În prezent, depunem diverse eforturi din toate mediile sociale, iar guvernul face, de asemenea, eforturi.”

„În viitor, cred și sper că multe companii precum Booyoung vor face eforturi și că vom face o societate care să fie bună pentru a avea și a crește copii”, a mai spus ea.

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro

    click.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!