Sari la conținut

5 alimente bogate în fibre, pentru bebeluși

Asociația Americană Dietetică recomandă consumul de fibre în cantități adecvate dintr-o varietate de alimentele vegetale. Fibra este un aliment sănătos și trebuie să facă parte din dieta unui bebeluș.

Fibrele la bebeluși. Sunt fibrele bune pentru bebeluși?

Fibra este excelentă pentru bebeluși. Includerea fibrelor în dieta unui bebeluș poate ajuta la îmbunătățirea microflorei intestinale și la menținerea sistemului digestiv sănătos. Cercetările sugerează că primii ani de viață sunt cruciali pentru stabilirea unei microflore sănătoase ale bebelușului, precum și pentru obiceiurile alimentare bune. Astfel, aportul de fibre alimentare pentru bebeluși este benefic.

Fibrele la bebeluși. Fibrele dietetice și tipurile sale

Fibrele dietetice sunt un tip de carbohidrați care se găsesc în alimentele vegetale. Există două forme de fibre dietetice: solubile și insolubile. Majoritatea alimentelor vegetale conțin o anumită cantitate din fiecare tip, ceea ce poate oferi beneficii specifice pentru sănătatea bebelușului.

► Citește și: 10 alimente pentru a încuraja creșterea sănătoasă în greutate a bebelușului

Fibrele la bebeluși. De câtă fibră au nevoie bebelușii?

Nu există o cantitate anume de fibre recomandată pentru bebelușii mai mici de un an, însă, experții în nutriție recomandă cinci grame de fibre pe zi, pentru copiii cu vârsta sub doi ani. Cel mai bine este să consulți un nutriționist pediatru pentru a afla limita ideală pentru copilul tău.

Fibrele la bebeluși. Beneficiile fibrelor

Susțin sănătatea digestivă

Fibra insolubilă, un tip de fibră dietetică prezentă în cereale integrale, leguminoase, furucte crude și legume este vitală pentru menținerea sănătății digestive. Ajută la prevenirea constipației și susține pH-ul intestinului.

► Citește și: Introducerea solidelor: de ce trebuie să aștepți până la 6 luni

Sunt bune pentru microflora intestinală

Fibra dietetică totală, adică fibra solubilă și insolubilă funcționează ca prebiotic sau hrană pentru milioanele de bacterii probiotice care trăiesc în intestinul uman. Potrivit unui studiu publicat în Journal of Cell Host and Microbe, tipul, calitatea și originea alimentelor afectează microbii intestinali.

Consolidează imunitatea

Fibra dietetică ajută la consolidarea imunității prin creșterea populației de microbi benefici, cum ar fi bacteriile cu acid lactic și bifidobacteriile. Aceste bacterii ajută la combaterea agenților patogeni nocivi și, astfel, ajută la creșterea imunității.

Susțin absorbția

Un intestin sănătos adăpostește microbiomi sănătoși, care ajută la digestia corectă a alimentelor și la absorbția nutrienților. Ambele procese sunt vitale pentru menținerea stării generale de sănătate și bunăstare.

Cresc pofta de mâncare

Fibra solubilă ajută la păstrarea burticii pline. La consum, se combină cu apă și formează o structură asemănătoare unui gel care întârzie golirea gastrică. Acest mecanism crește cantitatea totală de timp în care alimentul rămâne în intestin și facilitează astfel senzația de sațietate. De asemenea, ajută la secreția hormonilor de reglare a apetitului în tractul gastrointestinal.

Fibrele la bebeluși. Alimente bogate în fibre

O dietă bine echilibrată, bogată în fibre, pentru un bebeluș include alimente precum:

Cereale

Poți include cereale în dieta unui bebeluș, în timp ce mănâncă solide. Acestea vor adăuga varietate în mese și vor asigura aportul de fibre împreună cu alți nutrienți vitali. Câteva opțiuni pe care le poți încerca sunt făina de ovăz, orez brun, orz, grâu integral și porumb. În plus, poți încerca, de asemenea, să adaugi unele pseudocereale, cum ar fi quinoa sau hrișca.

Legume

Legumele sunt o sursă bună de micronutrienți și fibre dietetice. În plus, sunt bogate în carbohidrați simpli. Câteva legume bogate în fibre pe care le poți oferi copilului sunt: spanacul, broccoli, fasolea, cartoful dulce, porumbul și morcovii.

► Citește și: Broccoli – când se introduce în alimentația bebelușului și ce beneficii oferă

Fructe

Fructele conțin fibre dietetice și, de asemenea, mai mulți micronutrienți. Este bine să incluzi cel puțin un fruct pe zi în dieta micuțului tău. Unele fructe bogate în fibre pe care i le poți oferi sunt: pepenele verde, merele, bananele, murele și căpșunele. 

Fructe uscate

Fructele uscate reprezintă pericole potențiale de sufocare a bebelușilor cu vârsta între 6 și 12 luni, dar le poți servi gătite. Odată ce bebelușul a început diversificarea, poți găti fructele uscate sau le poți toca mărunt. Unele dintre opțiunile cu conținut ridicat de fibre sunt: prune, caise, curmale și smochine.

Leguminoase

Leguminoasele sunt o sursă bună de proteine și micronutrienți, precum fier, potasiu și folat. Cu toate acestea, sunt și surse bune de fibre dietetice. Unele opțiuni din acest grup alimentar pe care le-ai putea include în dieta bebelușului sunt: lintea, mazărea și năutul.

► Citește și: Lintea – când se introduce în alimentația bebelușului și ce beneficii oferă

Sursa

 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!