Sari la conținut

10 alimente pentru a încuraja creșterea sănătoasă în greutate a bebelușului

Majoritatea nou-născuților au o scădere în greutate în primele 5-7 zile de viață. Așadar, creșterea în greutate a bebelușului variază mult, însă majoritatea ponderilor sunt considerate a fi normale.

Însă, atunci când greutatea unui bebeluș scade constant, și nu din motive medicale sau digestive, poate fi pentru că pur și simplu nu consumă suficientă grăsime.

Jil Castle, consilier și dietician în New Canaan, Connecticut, a observat acest fenomen în practica ei cu părinții care au crezut în mod greșit că o dietă cu conținut scăzut de grăsimi și fibre este adecvată pentru toate vârstele, inclusiv pentru copiii mici.

Dacă analizăm laptele matern și lapte formulă, aproape jumătate din calorii provin din grăsimi. Bebelușii au nevoie de o cantitate mare de grăsimi, spune Castle. Grăsimea nu numai că ajută creierul și sistemul nervos să se dezvolte normal, ci ajută și corpul să absoarbă vitamine importante precum vitamina A, D, E și K.

Iată o selecție abundentă de alimente nutritive plină de grăsimi și calorii sănătoase care ajută bebelușul să ia în greutate:

Ulei de măsline

În comparație cu cele patru calorii găsite într-un gram de proteine sau carbohidrați, fiecare gram din grăsimea pe bază de ulei de plante găsită în uleiul de măsline conține aproximativ nouă calorii. Adaugă o lingură de ulei de măsline în mâncarea pe care o consumi, în special pe amestecul de legume.

Untul din nuci

Nucile nu sunt doar hrănitoare și pline de grăsimi sănătoase, dar ajută și la prevenirea alergiilor bebelușilor care încep diversificarea. Jil Castle recomandă să-i oferi puiului tău unt de migdale sau caju, imediat cum începi diversificarea.

► Citește și: Dovleacul la bebeluși. Când pot mânca bebelușii dovleac?

Lapte

Deoarece sugarii beau lapte matern sau lapte formulă în primul an de viață, după împlinirea vârstei de 1 an, îi poți oferi lapte integral pentru a încuraja creșterea în greutate a bebelușului.

Avocado

Consistența cremoasă și aroma delicioasă fac din avocado să fie un aliment solid excelent pentru diversificarea bebelușului. Poți amesteca avocado cu alte legume sau îl poți oferi bebelușului sub formă de pastă.

► Citește și: Broccoli – când se introduce în alimentația bebelușului și ce beneficii oferă

Banane

Nu toate fructele sunt egale în conținutul de calorii. Bananele au mai multe calorii decât pepenele verde, merele sau căpșunile. De asemenea, bananele au un conținut ridicat de potasiu și fibre.

Hummus

Bogat în proteine și fibre, hummusul este un tip de mâncare mediteraneană care are o consistență prietenoasă pentru puiul tău.

Brânza

Pentru început, adaugă brânză moale în alimentația copilului.

► Citește și: Lintea – când se introduce în alimentația bebelușului și ce beneficii oferă

Ovăz

Ovăzul conține nutrienți necesari, cum ar fi fierul și zincul.

Pere

Ca și bananele, perele au un conținut caloric mai mare decât alte fructe. Oferă-I puiului tău pere coapte, pentru a le putea consuma ușor.

► Citește și: Diversificare: mâncăruri și băuturi care trebuie oferite cu limită sau chiar deloc

Iaurt

Alege iaurt cu grăsime integrală, conceput special pentru bebeluși și evită iaurtul cu conținut de zahăr.

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!