Sari la conținut

Diversificarea bebelușului: top 10 cele mai bune alimente

Alimentația este foarte importantă pentru creșterea și dezvoltarea copiilor. Aceste 10 alimente sunt ideale pentru bebelușul tău, deoarece sunt pline de nutrienți esențiali, sunt ușor de preparat și foarte delicioase.

Avocado conține grăsimi sănătoase, în timp ce bananele conțin potasiu. Afinele sunt pline de antioxidanți, în timp ce broccoli are fibre și acid folic. Atât lintea, cât și carnea conțin proteine. Prunele uscate pot ajuta la constipație, iar iaurtul ajută la formarea oaselor și dinților sănătoși.

Potrivit Academiei Americane de Pediatrie, este important să-i oferi bebelușului tău o varietate de alimente sănătoase. Există o mulțime de alimente potrivite pentru copii, dar aceste 10 alimente recomandate de medici și dieteticieni sunt ideale pentru a fi consumate de către cei mici.

De la fructe bogate în vitamine și legume, la carne și fasole cu proteine, aceste alimente sunt pline de nutrienți esențiali. Înainte de a introduce solide, discută cu medicul pediatru. Apoi, poți introduce în dieta copilului alimentele pe rând, așteptând cel puțin trei zile după fiecare aliment nou, pentru a urmări orice reacție alergică.

Iată top 10 cele mai bune alimente pentru bebeluși:

Avocado

Avocado este bogat în grăsimi sănătoase care ajută la stimularea dezvoltării creierului. De fapt, compoziția de grăsime este oarecum similară cu cea a laptelui matern. 

Banana

Cunoscut ca o sursă bună de potasiu, acest fruct conține, de asemenea, vitaminele B6 și C, fibre și magneziu.

► Citește și: Banana – când se introduce în alimentația bebelușului și ce beneficii oferă

Afine

Afinele sunt pline de antioxidanți. Albastrul intens al acestor fructe de pădure provine din flavonoide care aduc beneficii ochilor, creierului și chiar tractului urinar al bebelușului.

Broccoli

Această legumă este o sursă bogată de nutrienți esențiali, inclusiv fibre, acid folic și calciu.

► Citește și: Broccoli – când se introduce în alimentația bebelușului și ce beneficii oferă

Linte

Fasolea și alte leguminoase au o mulțime de proteine slabe și fibre. Dar, spre deosebire de fasole, lintea este potrivită pentru consumul bebelușilor. Lintea este, de asemenea, una dintre cele mai ieftine alimente sănătoase pe care le poți cumpăra.

Carne

Lipsa de fier poate provoca anemie. Academia Americană de Pediatrie recomandă carnea ca un prim aliment, deoarece este o sursă bogată de proteine, zinc și fier, în special carne roșie și carne de pasăre. În plus, bebelușii absorb fierul mai ușor din carne decât din cereale.

Prune uscate

Prunele uscate sunt moi, dulci, și pline de fibre. Bebelușul poate suferi de constipație atunci cand trece la solide, deoarece este o mare schimbare pentru sistemul lui digestiv.

Cartofi dulci

Cartofii dulci sunt unul dintre cele mai populare alimente pentru copii. Micuților le plac atât dulceața, cât și textura cartofilor dulci. Acest tip de legumă conține beta-caroten, vitamina C și minerale, inclusiv fier.

► Citește și: Autodiversificarea: alimente pe care bebelușul le poate mânca singur, în funcţie de vârstă

Dovleacul plăcintar

Dovleacul plăcintar are multe beneficii și este bogat în beta-caroten, fiind ideal pentru sănătatea ochilor. Dovleacul plăcintar, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina C.

Iaurt

Iaurtul este bogat în calciu și vitamina D, necesar pentru oase și dinți sănătoși.

► Citește și: Diversificare: Iaurtul grecesc la bebeluși
 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!