Sari la conținut

“Educaţie inteligentă pentru copii inteligenţi” – cronică de carte

Problemele cu care ne confruntăm ca părinţi, nu sunt nici simple, nici uşor de rezolvat însă cu siguranţă reuşim să le dăm cumva de capăt. Singuri sau cu ajutor din exterior, atunci când suntem preocupaţi de fericirea şi bunăstarea copiilor noştri, găsim resursele necesare.

(…)

Cartea pe care v-o recomandăm astăzi se numeşte “Educaţie inteligentă pentru copii inteligenţi” şi este publicată de Editura Literă. Este scrisă pentru părinţii care înţeleg că potenţialul nu este un capăt de drum ci o capacitate de a creşte şi a învăţa. Cartea este o soluţie concisă şi plină de strategii practice pe care le puteţi folosi în prezent dar pe care puteţi să le folosiţi şi pe măsură ce copiii cresc şi se dezvoltă, Strategiile descrise, exemple concrete, pot fi puse în aplicare în viaţa de zi cu zi. Multe dintre ele presupun discuţii, explicaţii sau diverse modalităţi de a reacţiona la comportamentul copiilor voştri.

Exemplele şi strategiile descrise în carte se concentrează asupra copiilor cu vârste cuprinse între aproximativ 6 şi 12 ani, pentru că acesta este intervalul în care începe să acţioneze presiunea şcolară, însă miza nu este atât de mare. În timpul acestor ani, capacitatea de adaptare a copiilor poare creşte în mod spectaculor, Este o perioadă de intensă dezvoltare intelectuală, în timpul căreia copiii dobândesc abilitatea de a gândi logic, de a înţelege relaţiile de cauzalitate şi de a rezolva probleme.

Problemele discutate în carte reprezintă dificultăţi care apar pe tot parcursul vieţii, ele nu pot fi rezolvate pentru totdeauna la 7 ani. În fiecare capitol există o secţiune intitulată “Drumul corect”, ce reprezintă modul în care problemele apar la maturitate şi ce pot face părinţii pentru a le raporta la propria lor viaţă sau pentru a modela eficient capacitatea de adaptare a copiilor lor.

Cartea poate fi folosită în mod greşit sau în mod corect.

Modul greşit este să consideraţi că are zeci de sfaturi de care aveţi nevoie pentru a “îndrepta” sau “îmbunătăţi” comportamentul copilului său o lungă listă de sute de lucruri pe care trebuie să le faceţi în plus faţă de cele pe care le faceţi deja pentru a fi un bun părinte.
Modul corect de a folosi cartea este să o consideraţi o resursă care să vă susţină în eforturile curente de a creşte un copil fericit, sănătos, performant şi bun.

Startegiile descrise în carte sunt mai degrabă nişte posibilităţi şi nu recomandări iar sugestia este să le folosiţi doar pe cele care vi se par logice. Fiecare copil este unic şi nimeni nu-şi cunoaşte copilul şi familia mai bine decât voi.

De asemenea, este important să aveţi o viziune pe termen lung. Nu puteţi grăbi dezvoltarea cognitivă şi emoţională. Copiii cresc în ritmul lor, iar rolul nostru ca părinţi, este să-i susţinem în timpul dezvoltării, nu să le forţăm evoluţia. Cu toate că această carte este plină de strategii uşor de pus în aplicare, nu există secrete sau soluţii rapide. De-a lungul cărţii se pune accent pe învăţare şi dezvolatere mai multe decât pe performanţă.

Rezultatele testelor şi notele sunt buni indicatori ai performanţei şcolare, însă capacitatea copiilor noştri de a se dezvolta ca adulţi fericiţi, eficienţi şi mulţumiţi depinde de multe alte lucruri decât de performanţele şcolare. Toţi copiii au nevoie de îndrumare înţeleaptă şi grijulie, în aşa fel încât să dezvolte aptitudini emoţionale şi sociale care le vor servi drept bază pentru tot ce vor face în viitor. Subiectul cărţii este cum să creştem copii, nu cum să creăm nişte produse impresionante.

(…)

Citeşte mai mult pe meseriadeparinte.ro!

Articole relationate