Sari la conținut

Alimente care conțin grăsimi bune – vouă care vă place cel mai mult?

Toată lumea blamează grăsimile și se ferește de ele cât de mult poate. Pe seama lor sunt puse kilogramele în plus, dar și creșterea colesterolului și problemele cu inima. Cu toate acestea, nu grăsimile singure sunt vinovate că am luat noi proporții. Și nu toate grăsimile sunt rele. Grăsimile bune (sănătoase) ne protejează sistemul cardiovascular, dar și sistemul nervos. Probabil ați observat că atunci când ați ținut diete drastice fără grăsimi v-a fost mai greu să vă concentrați și ați fost mai irascibili. Așadar, o mare greșeală pe care o putem face e să punem toate grăsimile în aceeași oală.  Pe scurt, mai ușor cu grăsimile saturate și trans – cele din lactate și brânzeturi, carne, unt și deserturi din comerț. Meniul zilnic, în schimb, trebuie să conțină grasimi mononesaturate și polinesaturate, precum acizii grași omega 3, care au reale proprietăți benefice pentru sănătate. Și acum, să trecem de la chineză la limba română. Care sunt cele câteva alimente care conțin grăsimi bune pe care le recomand:

    Uleiul de măsline

Doar o lingură de ulei de măsline conține aproximativ 10 grame de grăsime nesaturate și doar 2 grame de grăsimi saturate. Datorită conținutului ridicat mononesaturat, uleiul de măsline este o opțiune teribilă pentru stimularea sănătății inimii. Putem folosi uleiul de măsline în salate sau putem chiar să coacem cu el. Uleiul de măsline extra virgin este fabricat din prima presare a măslinelor și conține cele mai ridicate niveluri antioxidante, dar ele încep degradarea mai devreme atunci când sunt expuse la căldură. Pentru a profita la maxim de uleiul de măsline, este indicat să folosim un ulei extra-virgin pentru a presăra peste legume sau pentru dressingul salatelor pregătite acasă.

► Citeşte şi Grasimi bune si grasimi rele in sarcina

De asemenea, conține vitamina E, vitamina K și antioxidanți puternici. Uleiul de măsline extra virgin este asociat cu un risc mai scăzut de boli de inimă și deces la cei cu risc crescut de a dezvolta boli cardiovasculare.

Uleiul de ulei de măsline este atât de benefic încât orice dietă ar trebui să-l includă. Un studiu din 2013 a constatat că, atunci când oamenii au completat o dietă mediteraneană cu ulei de măsline extra virgin, aceasta a redus incidența atacului de cord sau a morții de boli de inimă, probabil datorită nivelurilor ridicate de grăsimi mononesaturate. De asemenea, ajută la îmbunătățirea funcției cognitive și funcționează ca un antiinflamator.

Din păcate, multe mărci comune sunt ulei de măsline fals! Un studiu realizat de UC Davis în 2011 a constatat că multe mărci de top nu au respectat standardele pentru uleiurile de măsline extra virgine. Câteva sfaturi pentru a recunoaște adevăratul ulei de măsline includ: verificarea sigiliului de la Consiliul internațional al uleiului de măsline; data de recoltare de pe etichetă; dacă este etichetat ca “ușor”, ​​”pur” sau “amestec”, nu este calitate virgină. E bine să optăm pentru sticle închise la culoare, deoarece protejează uleiul de oxidare.

    Avocado

O porție conține aproximativ 3 grame de grăsime. Avocado conține, de asemenea, aproape 20 de vitamine, minerale și fitonutrienți beneficii, inclusiv vitamina E, acid folic, fibre și carotenoide precum luteina și zeaxantina. Avocado a fost dovedit a acționa ca un nutrient-rapel, astfel încât să se absoarbă mai multe dintre carotenoidele benefice solubile în grăsimi în alimentele vegetale. În plus față de guacamole, putem adăuga avocado proaspăt în salate, sandvișuri sau prăjituri, în supa de roșii.

Cercetările sugerează că acidul oleic acționează ca un antiinflamator și poate juca un rol în prevenirea cancerului. Studiile efectuate pe animale arată că uleiul de avocado protejează împotriva bolilor de inimă și diabetului. Avocado este bogat în fibre, un singur fruct oferă 13,5 g din cele 25 de grame recomandate pentru femei și 38 de grame pentru bărbați pe zi. Avocado conține, de asemenea, o substanță numită luteină, care poate fi necesară pentru sănătatea ochilor și o sursă bogată de potasiu.

Avocado conține vitamina E, care ajută la prevenirea deteriorării radicalilor liberi, stimulează imunitatea și acționează ca un nutrient anti-îmbătrânire pentru piele. În plus, este plin de proteine ​​sănătoase; de fapt, are mai mult decât orice alt fruct. Pentru femeile gravide, avocado este, de asemenea, unul dintre cele mai mari alimente folat, deoarece această vitamină poate ajuta la reducerea riscului de defecte congenitale.

(...)

Citeşte mai mult pe florinabadea.ro

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!