Sari la conținut

Cât ar trebui să mănânce copiii, în funcție de vârstă

Cât ar trebui să mănânce copiii, în funcție de vârsta lor? Aceasta este întrebarea pe care și-o pun toți părinții. Copiii mici trebuie să consume între 1.000 și 1.400 de calorii pe zi, deoarece ei se află în mijlocul unui proces de tranziție - în special între 12 și 24 de luni. În această perioadă, ei încep să mănânce alimente solide și sunt mai deschiși la noi arome și texturi.

Perioada 12-24 luni este perioada în care copiii încep să-și ia necesarul de calorii dintr-o varietate de alimente - nu doar din lapte matern sau lapte formulă. Trebuie să ai grijă să nu-i dai micuțului prea multă mâncare sau să-i oferi porții ca unei persoane adulte. Copilul va mânca exact cantitatea de mâncare de care are nevoie corpul său.

De câtă hrană are nevoie copilul tău?

Trebuie să ai în vedere că dimensiunile porțiilor care sunt menționate pe ambalaje nu sunt întotdeauna adecvate pentru copii. Mărimea porțiilor variază în funcție de nevoile calorice specifice ale copilului.

În restaurante, dimensiunile porțiilor variază adesea. Înainte să comanzi mâncare, întrebă ospătarul despre dimensiunile porțiilor sau solicită informații nutriționale.

Când vine vorba de câte calorii au nevoie copiii, nu există un răspuns exact. Fiecare copil arde calorii în funcție de metabolism și nivelul de activitate fizică.

► Citește și: Care sunt nevoile nutriționale ale copiilor?

Este foarte important să știi cât de mult ar trebui să mănânce copilul în funcție de vârsta lui. Desigur, activitatea fizică a micuțului tău are un rol important în nevoile nutriționale.

Câtă mâncare ar trebui să mănânce copilul în fiecare zi, în funcție de vârsta pe care o are?

► Citește și: Copilul nu mănâncă legume și fructe! Ce e de făcut

Consumul de cereale

Copilul de 1-3 ani

Jumătate de felie de pâine
Un sfert de cană de orez sau paste
Un sfert de cană de cereale uscate
2-3 biscuți.

Copilul de 4-6 ani

Jumătate de felie de pâine
1/3 de cană de orez sau paste
Jumătate de cană de cereale uscate
3-4 biscuți.

Copilul de 7-10 ani

O felie de pâine
Jumătate de cană de orez sau paste
3 sferturi dintr-o cană de cereale uscate
4-5 biscuți.

► Citește și: Top 10 alimente care îți vor ajuta copilul să crească mai înalt

Consumul de legume

Copilul de 1-3 ani: un sfert de cană de legume fierte
Copilul de 4-6 ani: un sfert de cană de legume fierte și jumătate de bol mic de salată
Copilul de 7-10 ani: jumătate de cană de legume fierte și un bol mic de salată.

Consumul de fructe

Copilul de 1-3 ani: un sfert de cană de fructe congelate, jumătate de măr, banană sau pară, 1/3 cană de suc de fructe 100% natural.
Copilul de 4-6 ani: un sfert de cană de fructe congelate, jumătate de măr, banană sau pară, 1/3 cană de suc de fructe 100% natural.
Copilul de 7-10 ani: 1/3 cană de fructe congelate, 1 măr, banană sau pară, jumătate de cană de suc de fructe 100% natural.

► Citește și: Cele mai importante 5 greşeli pe care le fac părinţii, în alimentaţia copiilor. Ce este de făcut

Consumul de carne și leguminoase

Copilul de 1-3 ani: 30 gr de carne de vită, pui, pește sau tofu, un sfert de cană de legume gătite, jumătate de ou.
Copilul de 4-6 ani: 30 gr de carne de vită, pui, pește sau tofu, 1/3 cană de legume gătite, un ou.
Copilul de 7-10 ani: 60-90 gr de carne de vită, pui, pește sau tofu, jumătate de cană de legume gătite, 1-2 ouă.

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!