Sari la conținut

Care sunt nevoile nutriționale ale copiilor?

Din al patrulea an de viață, copiii experimentează o creștere lentă, dar constantă. Nevoile nutriționale pe care ei le au în acest moment variază în funcție de mai mulți factori. Prin urmare, este esențial să cunoști și să ai grijă de nevoile nutriționale ale copilului, pentru a evita deficiențele sau dezechilibrele.

Care sunt nevoile nutriționale ale copiilor?

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) definește termenul de cerință nutrițională ca fiind cantitatea de energie sau nutrienți necesari pentru a menține nu numai sănătatea, ci și creșterea și un grad adecvat de activitate fizică. Cu alte cuvinte, „cantitatea de energie și nutrienți care, pe baza cunoștințelor științifice, sunt considerate adecvate pentru a satisface nevoile nutriționale ale majorității populației”. Acestea diferă în funcție de vârstă și sex.

► Citește și: Cum convingem copilul să mănânce alimente sănătoase?

Nevoia de energie

Aportul caloric trebuie să fie adecvat în funcție de vârsta unei persoane, de nivelul de activitate fizică și de starea de dezvoltare a corpului. Există diferențe importante între copiii de aceeași vârstă și sex. Acest lucru se întâmplă din cauza geneticii, dezvoltării, ratei de creștere, stării de sănătate etc.

De exemplu, un băiețel de 2 ani și o fetiță de 2 ani au nevoie de aproximativ 1000 kcal pe zi, fiecare. Un băiat de 11 ani, dacă este sedentar, are nevoie de aproximativ 1.800 kcal, în timp ce un băiat de aceeași vârstă care este atlet are de aproximativ 2.200 kcal.

  • Dacă micuțul are între 4 și 6 ani, poți calcula caloriile cu 200 kcal pe kg.
  • Dacă are între 7 și 10 ani, aproximativ 150 kcl per kg.
  • De la vârsta de 11 ani, se stabilesc diferențe în ceea ce privește aportul de calorii în funcție de sex.

► Citește și: Alimente bogate în potasiu, pentru copii

Macronutrienții

Recomandările pentru macronutrienți, pentru copii, sunt următoarele: 30-40% ar trebui să provină din grăsimi. În cadrul acestora, este recomandabil ca cel mic să nu depășească 300 mg de colesterol, 10% din energie sub formă de grăsimi saturate, acizi esențiali; omega-6 între 5 și 10% și omega-3 între 0,6-1,2%.

Proteinele ar trebui să fie de 19 g/zi, asigurând de la 5 la 20% din valoarea calorică totală a dietei. Glucidele, între 45-65% din dieta lor, care ar fi 130 g/zi.

Minerale importante

Cele mai importante minerale pentru copii:

Calciul

Acest mineral este esențial pentru formarea și creșterea scheletului. Un aport adecvat de acest mineral poate preveni apariția osteoporozei la vârsta adultă.

► Citește și: Consumul de ouă. Câte ouă poate mânca copilul într-o zi?

Fierul

Copiii în creștere au nevoie de o cantitate semnificativă din acest mineral.

Ale minerale importante în perioada de dezvoltare și creștere a copilului sunt iodul și fluorul.

Recomandări pentru nevoile nutriționale, pe care le au copiii

Pentru a acoperi aceste cerințe nutriționale, este important să urmezi aceste recomandări, în dieta copilului:

Aportul de lapte ca sursă principală de calciu. Cu toate acestea, consumul excesiv de lapte poate să nu fie adecvat, deoarece, consumul de mai mult de un litru pe zi ar furniza 700 kcal pe zi, ceea ce ar însemna că un singur produs alimentar ar furniza mai mult de 50% din energia recomandată.

Crește aportul de legume, deoarece este scăzut la copii, de cele mai multe ori.

Furnizează proteine vegetale și animale, promovând consumul de legume și cereale.

► Citește și: Părinți, știți ce și cât trebuie să mănânce un copil de vârstă școlară?

Aportul de pește și acizi grași polinesaturați tinde, de asemenea, să fie scăzut, de aceea trebuie să crești consumul acestora.

Copilul trebuie să evite consumul de produse de patiserie și dulciuri.

Principala grăsime din dieta copiilor ar trebui să fie uleiul de măsline.

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!