Sari la conținut

Alimente bogate în potasiu, pentru copii

Potasiul este un mineral important pe care unii părinți caută să-i mărească cantitatea, în dieta copiilor lor, mai ales dacă cei mici încep să se plângă de durerile provenite în urma creșterii și dezoltării oaselor, precum și a mușchilor.

Deși probabilitatea suplimentară de potasiu nu va ajuta cu durerile de creștere, despre care se crede că sunt normale, o dietă cu o mulțime de alimente bogate în potasiu poate ajuta:

  • Păstrează tensiunea arterială în limite normale
  • Reduce riscul de apariția pietrelor la rinichi
  • Reduce pierderea masei osoase, pe măsură ce îmbătrânim


Din fericire, majoritatea copiilor primesc suficient potasiu, dacă au o dietă bine echilibrată, cu o varietate de alimente. Cu toate acestea, există diete care conțin prea puțin potasiu (hipokaliemie), cât și diete care conțin prea mult potasiu (hiperkaliemie).

► Citește și: Alimente bogate în fier, pentru bebeluși
 
Dietele cu nivel scăzut de potasiu, la copii

Sunt rare cazurile în care copiii să aibă deficit de potasiu, din cauza aportului alimentar prea mic. Dar dacă un copil are vărsături și diaree care duc la deshidratare sau transpirație excesivă, pot fi efectele unui deficit de potasiu (hipokaliemie).

Potasiul se pierde în scaunul apos, vărsături și transpirație. Uneori, un deficit de magneziu poate fi legat de pierderea de potasiu și hipokaliemie.

Simptomele deficitului de potasiu ușor pot include slăbiciune musculară, constipație, oboseală și stare de rău. Dacă hipokaliemia devine moderată sau severă, simptomele pot include poliurie (urină excesivă), dificultăți de respirație, paralizie musculară și aritmii cardiace. Hipokaliemia severă poate pune viața în pericol.

Deși deshidratarea este unul dintre cele mai probabile motive pentru care copilul ar dezvolta un nivel scăzut de potasiu, acesta poate prezenta pericole care depășesc hipokaliemia. Unele dintre cele mai frecvente simptome includ gura și limba uscate, precum și scăderea cantității de urină.

Dietele cu nivel crescut de potasiu, la copii

Dietele cu prea mult potasiu sau hiperkaliemie sunt la fel de periculos ca deficitul de potasiu. Cu toate acestea, este neobișnuit ca adulții sau copiii să aibă prea mult potasiu doar din dietă, fără a lua un supliment de potasiu sau a avea o problemă la rinichi.

► Citește și: Consumul de ouă. Câte ouă poate mânca copilul într-o zi?

Hiperpotasemia poate provoca probleme grave de ritm cardiac ca prim simptom, deci este important să nu utilizezi tablete de potasiu suplimentare, cu excepția cazului în care pediatrul îți recomandă în mod special acest lucru. Alte simptome ale nivelului de potasiu ridicat pot include oboseală severă și amorțeală și furnicături.

► Citește și: Alergia la proteina laptelui de vacă și la ou. De unde luăm necesarul de vitamina B12

Alimente bogate în potasiu

Când părinții se gândesc să adauge un plus de potasiu în dieta copilului, primul lucru la care se gândesc: bananele. Și, în timp ce bananele sunt o sursă bună de potasiu, multe alte alimente au un conținut ridicat de potasiu (mai mult de 200 mg pe porție), inclusiv:

  • Pește, în special somon și ton
  • Pui
  • Vită
  • Roșii și produse din roșii, cum ar fi suc de roșii, supă de roșii și sos de roșii
  • Nuci si seminte
  • Stafide, prune uscate și alte fructe uscate
  • Cartofi
  • Leguminoase, inclusiv mazăre, fasole, soia și linte
  • Spanac
  • Lapte și produse lactate, precum brânză și iaurt
  • Varză de Bruxelles
  • Broccoli
  • Portocale
  • Pepene
  • Dovlecei

Multe cereale fortificate pentru micul dejun (în special cereale din tărâțe) și alte produse realizate cu făină de grâu integrală 100% (cum ar fi pâinea integrală, orezul brun sau fulgi de ovăz) sunt, de asemenea, surse bune de potasiu.

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!