Sari la conținut

Magneziul la copii – importanța, sursele din alimente și suplimente

Copiii au nevoie de tot felul de vitamine și minerale pentru a crește și a se dezvolta corespunzător, iar unul dintre aceste minerale importante este magneziul. În lipsa acestui mineral, copilul tău poate prezenta insomnie, letargie și crampe musculare, inclusiv alte complicații de sănătate.

Magneziul la copii. De ce au nevoie cei mici de magneziu?

Magneziul este responsabil pentru aproximativ 800 de funcții enzimatice în corpul uman și este unul dintre cele mai importante minerale pentru sănătatea copiilor și adulților. Iată de ce trebuie să incluzi magneziul în dieta copilului tău:

► Citeşte şi: Alimente care conțin grăsimi bune – vouă care vă place cel mai mult?

  • Îl ajută pe cel mic să doarmă mai bine și îi oferă energie
  • Ajută la administrearea glicemiei și a insulinei în organism
  • Ajută la formarea ADN-ului
  • Este benefic pentru sănătatea hormonală a copiilor
  • Ajută la menținerea tensiunii arteriale și asigură o sănătate bună a inimii
  • Ajută procesul de digestie
  • Este eficient în dezvoltarea oaselor și a dinților mai puternici
  • Ajută procesul de respirație

Magneziul la copii. Care este cantitatea recomandată pentru un copil

Doza de magneziu pentru copii poate varia în funcție de vârsta copilului. Necesarul zilnic de magneziu al copilului, pe grupurile de vârstă:

Bebelușii cu vârsta de 6 luni: 30 mg
Bebelușii cu vârstele cuprinse între 7 și 12 luni: 75 mg
Copiii cu vârsta cuprinsă între 1 și 3 ani: 80 mg
Copiii între 4 și 8 ani: 130 mg
Copiii între 9 și 13 ani: 240 mg
Băieții între 14-18 ani: 410 mg
Fetele între 14-18 ani: 360 mg

Valorile menționate mai sus sunt valori aproximative.

► Citeşte şi: 10 alimente care stimulează dezvoltarea creierului bebeluşului

Magneziul la copii. Ce este deficiența de magneziu

Lipsa de magneziu din organism poate duce la deficiența de magneziu care este cunoscută sub denumirea de hipomagnezie și poate provoca:

  • Hipertensiune
  • Atacuri de panică
  • Anxietate
  • Diabet de tip 2
  • Osteoporoză
  • Insomnie
  • Oboseală

Magneziul la copii. Semne ale deficienței de magneziu

Iată semnele care îți arată dacă micuțul tău are deficiență de magneziu:

  • Privirea încețoșată
  • Nivel scăzut de energie
  • Copilul se poate plânge de dureri de cap
  • Are probleme cu oasele sau cu dinții
  • Are probleme de digestie și poate avea constipație
  • Frecvență cardiacă anormală

Magneziul la copii. Cum să depășești deficiența de magneziu la copii

Deficiența poate fi gestionată în două moduri – prin introducerea de alimente bogate în magneziu în dieta copilului sau administrarea suplimentelor.

Alimente bogate în magneziu: leguminoase, nuci, cereale integrale.

► Citeşte şi: Gustări sănătoase, care promit să crească imunitatea copilului

Magneziul la copii. Este sigur să administrezi copilului magneziu?

Uneori, copilul poate necesita suplimente de magneziu. Cu toate acestea, este recomandat să consulți medicul înainte de a-i administra suplimente copilului. Suplimentele de magneziu pot avea reacții adverse.

► Citeşte şi: Cele mai bune verdețuri, care nu trebuie să lipsească din alimentația copilului

Sursa



 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!