Sari la conținut

Gustări sănătoase, care promit să crească imunitatea copilului

Cu toții ne dorim copii puternici, de care bolile să stea departe și să nu le provoace nicio suferință, niciodată. Și, deși noi i-am ține pe micuți într-un glob de cristal, știm foarte bine că acest lucru nu este posibil și că, vrând nevrând, va trebui să îi lăsăm să se integreze într-o colectivitate și să ia contact cu cât mai multe bacterii și virusuri.

Ce putem face, totuși, pentru a-i ajuta? Să le întărim pas cu pas sistemul imunitar. Nașterea naturală, alăptarea, expunerea din primele luni la un mediu cât mai divers sunt factori care contribuie la întărirea sistemului imunitar. Iar când copilul crește și trecem în etapa diversificării, este important să optăm pentru gustări sănătoase, în detrimentul dulciurilor, al produselor de patiserie și al celor de tip fast-food.

Care sunt gustările care promit să crească imunitatea copilului?

Iaurtul - Iaurtul conține probiotice care formează un adevărat scut împotriva răcelilor și gripei. Potrivit unui studiu, copiii care au consumat iaurt și-au redus cu 19% riscul de a răci, de a dezvolta infecții la urechi sau de a se infesta cu streptococi.

Specialiștii recomanda iaurturile care conțin culturi vii.

Kefir – De asemenea, kefirul este bogat în probiotice, ajutând la întărirea sistemului imunitar.

Nucile – Nucile sunt bogate în acizi grași Omega 3, care, mai ales în cazul copiilor, luptă cu infecțiile respiratorii. Puteți combina un iaurt natural cu nuci și… gustarea e gata!

Fructe și legume – Când ne gândim la alimente sănătoase, ne vin în mite fructele și legumele! Și asta pentru că sunt bogate în vitamina C (în special citricile, căpșunile, broccoli și cartofii dulci), care ajută organismul să lupte cu răcelile și cu gripa.

Migdale -  Un pumn de migdale poate reduce din efectele stresului asupra sistemului imunitar. Un sfert de ceașcă conține 50% din cantitatea zilnică recomandată de vitamina E, care ajută la stimularea sistemului imunitar. Mai mult, migdalele conțin și riboflavină și niacină și vitamina B, care reduc efectele stresului.

Cătină - Cătina, în special siropul preparat din ea, alungă oboseala şi creşte imunitatea la bolile care apar la trecerea de la vară la toamnă, guturai şi gripă. Aduce un plus de vitamine (A, B1, C, E), care stimulează pofta de mâncare.


Sfaturi de care trebuie să ținem cont, pentru a întări sistemul imunitar al copilului:


1. Diversitate - Dacă luna aceasta au apărut afinele și știi cât sunt de sănătoase, nu îi da copilului numai afine. Optează pentru o varietate de fructe, pentru că fiecare vine cu beneficiul lui.

2. Mai multă mâncare sănătoasă nu înseamnă mai multă sănătate -  Dacă un kiwi e bun, asta nu înseamnă că 10 îți vor face și mai bine. Corpul își alege tot ce are nevoie, ce se consumă peste se risipește. E ca și cum ai băga benzină într-un rezervor deja plin.

3. Cunoaște limitele alimentației sănătoase - Dacă un copil se îmbolnăvește, nu înseamnă neapărat că nu l-ai hrănit corespunzător. Alimentele nu previn în totalitate bolile și nici nu le vindecă. Aplică mai multe metode pentru a limita la maximum riscul de îmbolnăvire.

4. Fructe întregi, nu sucuri. E adevărat, sucurile de fructe și legume conțin vitamine și minerale, însă poți aduce un aport mult mai mare în organismul copilului prin consumarea fructelor și legumelor întregi. Multe dintre vitaminele și mineralele din fructe și legume se pierd prin stoarcerea acestora, prin curățarea cojilor.

► Citește și Noul ghid al sucurilor de fructe: cât mai puţin pentru copii, deloc pentru bebeluşi

 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!