Sari la conținut

Transformă-l din „mofturos” în ”mâncăcios”. Cele mai bune metode

Când vine vorba de obiceiurile alimentare, copiii mici pot fi foarte mofturoși. În unele zile, micuțul tău poate mânca mai mult decât de obicei, iar în unele zile poate să nu mănânce deloc.

Copiii pot adora să mănânce zile întregi, chiar săptămâni, același aliment și brusc să nu le mai placă. Fiecare copil este diferit și are modul său de a mânca. Nu-ți face griji! Obiceiurile alimentare ale copilului tău nu sunt neobișnuite.

Prichindeii tind să fie mofturoși la mâncare. Acesta este un comportament tipic pentru cei mici, prin care își pot exercita un anume control. Refuzând să mănânce, micuțul tău își practică independența.

► Citește și: 5 sfaturi pentru a-ți învăța copilul să mănânce singur

Iată câteva reacții obișnuite ale copilului mofturos:

  • Refuză un aliment din cauza culorii sau a texturii
  • Alege un anumit aliment pe care vrea să îl consume pe o perioadă mai mare de timp
  • Nu dorește să încerce și alte alimente
  • Își pierde interesul pentru un anumit tip de mâncare pe care înainte adora să îl mănânce
  • Vrea să mănânce doar cu lingura sau furculița preferată.

Cu toate acestea, nu-ți poți forța copilul să mănânce. În schimb, îi poți oferi alimente nutritive pe care să le aranjezi în diferite modele și culori pe farfuria lui preferată.

► Citește și: Cât ar trebui să mănânce copiii, în funcție de vârstă

De asemenea, trebuie să ții cont de obiceiurile alimentare sănătoase, în funcție de vârsta copilului:

Oferă-i cantitatea de mâncare potrivită. Dă-i copilului 1 lingură din fiecare mâncare pentru fiecare an de vârstă. De exemplu, dacă are 3 ani, servește 3 linguri din fiecare mâncare. Porțiile mici îi oferă șansa de a cere mai multă mâncare.

Fii răbdătoare. Oferă-i alimente noi tot timpul. Este posibil să să fie nevoie să-i oferi copilului un aliment de 10 până la 15 ori înainte ca el să îl mănânce.

Lasă copilul să te ajute. Lasă-l pe el să aleagă alimente de la supermarket. Apoi găsește o modalitate prin care el te poate ajuta la pregătirea mesei.

Faceți împreună lucrurile distractive. Tăiați alimentele în diferite forme și mărimi. Așează mâncarea într-un mod creativ pe farfuria copilului.

Dă-i copilului ocazia să aleagă. În loc să îi pui tu în farfurie copilului, lăsă-l să aleagă și oferă-i cel puțin două opțiuni. „Vrei broccoli sau conopidă la cină?”

Fii un exemplu bun pentru micuțul tău. Dacă copilul tău te vede pe tine mâncând o varietate de alimente sănătoase, va vrea și el să le încerce.

Lucruri pe care trebuie să le ai în vedere

Există multe lucruri pe care le poți face pentru a-ți încuraja copilul să mănânce. Dar există și lucruri pe care nu ar trebui să le faci.

► Citește și: 5 moduri de a încuraja consumul de gustări sănătoase la copiii mici

Nu forța copilul să mănânce

Odată ce și-a umplut stomăcelul cu mâncare, ar trebui să nu-l forțezi să continue să mănânce. Permite-i copilului să aleagă când să nu mai mănânce, pentru că învață să își asculte corpul și să facă alegeri sănătoase.

Nu negocia cu copilul și nu-l mitui

Nici amenințările, nici pedepsele și nici recompensele nu sunt idei bune. Ele duc doar la lupte pentru putere. Nu îi spune copilului că dacă va mânca tot din farfurie, va putea mânca desert. Transformarea desertului în recompensă înseamnă, în mintea copilului, că dulciurile sunt valoroase. Acest lucru poate duce la atitudini nesănătoase față de dulciuri.

► Citește și: Care sunt nevoile nutriționale ale copiilor?

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!