Sari la conținut

Constipația postpartum: cât durează și cum poate fi gestionată

Majoritatea proaspetelor mămici s-ar putea confrunta cu constipația, în perioada postapartum. Hemoroizii, hormonii sarcinii, incizia chirurgicală și suplimentele de fier sunt principalele motive pentru constipația postpartum, deoarece acestea conduc la deteriorarea mușchilor pelvisului sau a sfincterului anal, în timpul travaliului.

Constipația postpartum. Care sunt cauzele constipației, după naștere?

Dacă ai fost în travaliu pentru o perioadă lungă de timp și ai stat fără hrană sau ai avut mișcări intestinale, poți avea constipație pentru o zi sau două.

Dacă ai făcut cezariană, poate dura trei până la patru zile până când intestinul tău va funcționa normal.

Nivelurile ridicate de progesteron datorate modificărilor hormonale, în timpul sarcinii, pot provoca constipație cronică după naștere.

O epiziotomie (incizie făcută în perineu) poate provoca dureri de perineu, ceea ce poate duce la constipație.

Sistemul digestiv încetinește în timpul travaliului și acest lucru ar putea continua chiar și după naștere.

► Citește și: Te recuperezi după operația de cezariană? Iată de ce trebuie să ții cont

Constipația postpartum. Cât durează constipația, după naștere?

În majoritatea cazurilor, constipația va trece în câteva zile, dacă iei măsurile adecvate pentru a  o trata. Totul depinde de cauza constipației și de modul în care o tratezi.

Constipația postpartum. Cum să scapi de constipație, după naștere?

Prin dietă bogată în fibre

Alimentele bogate în fibre pot fi cele mai bune împotriva constipației, deoarece te ajută să-ți îmbunătățești mișcările intestinale. Include alimente precum cereale integrale și pâine, fasole, orez brun, fructe proaspete și legume în dieta ta de zi cu zi.

Prin consumul de apă

În timp ce alăptezi, îți va fi des sete, așa că trebuie să consumi multă apă. Bea cel puțin șase până la opt pahare de apă, în fiecare zi. De asemenea, consumul de lichide calde, la scurt timp după ce te-ai trezit din anestezie, te ajută să te miști și să mergi normal.

► Citește și: Recuperarea postnatală: o reclamă dureros de reală a fost interzisă la Oscaruri

Prin consumul de fructe uscate

Fructele uscate pot ajuta la ameliorarea constipației. Așa că adaugă smochine, stafide, caise uscate și prune uscate în dieta ta.

Prin alăptarea copilului

Acest lucru poate ajuta la ameliorarea constipației. Când un bebeluș suge, stimulează uterul să se contracte și ajută la mișcările ușoare ale intestinului. consumul de lichide calde, la scurt timp după ce te-ai trezit din anestezie, te ajută să te miști și să mergi normal.

► Citește și: Mama în al patrulea trimestru de sarcină

Prin evitarea alimentelor procesate

Ar trebui evitate alimente precum gogoși, pâine albă, chipsuri de cartofi, banane necoapte, ciocolată și mâncarea de tip fast-food. De asemenea, evită alimentele bogate în zaharuri și grăsimi, cum ar fi brânza, înghețata și produsele lactate, deoarece acestea pot agrava sau provoca constipație, după cezariană.

► Citește și: Recuperarea după naștere cu ajutorul tehnologiilor de ultimă generație

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!